Op naar Invermere - Reisverslag uit Invermere, Canada van Jos Mieke - WaarBenJij.nu Op naar Invermere - Reisverslag uit Invermere, Canada van Jos Mieke - WaarBenJij.nu

Op naar Invermere

Blijf op de hoogte en volg Jos

15 Juni 2016 | Canada, Invermere

Vanmorgen ons weer klaar gemaakt voor de doorreis naar Invermere, 186 km, dus een " eitje" . Maar ja nu heeft Marianne gezegd dat Lake Louise toch echt de moeite waard is, dus we bestuderen nog eens hoeveel we dan om moeten rijden. Ach dat valt reuze mee, maar zo'n 50 km! Dat gaan we dus doen, op naar Lake Louise. Zo dat is al heel anders binnenkomen dan afgelopen zondag, we kunnen de auto meteen kwijt en de Japanners zijn op een hand, nou ja een paar meer, te tellen! We komen aan bij het meer en.......inderdaad het is prachtig, wat een kleur! Egaal Turquoise. Het enige wat jammer is is het weer, de zo'n schijnt heel even voor ons zodat we een paar foto' s kunnen maken maar verder is het erg bewolkt. We rijden verder en het regent behoorlijk, maar ja als we iets willen zien dan zal dat toch ook in de regen moeten gebeuren. We laten ons niet tegenhouden en komen aan bij Kootenay National Park, waar de marble canyon is. Ook hier weer een diep turquoise kleur die het water van een waterval kleurt. Het water heeft de rotsen uitgesleten, waardoor een soort van kloof ontstaan is waar het water met geweld door suist.
Super mooi!
Ongelooflijk wat je hier op een dag allemaal achter elkaar kunt zien, meer dan je aan kunt! Maar we zijn nog niet klaar, we willen ook graag de painted Pots zien. We trotseren de regen en lopen weer aan. Erg mooi pad door de bossen, langs de rivier en dan weer een zijpad in. Hier zien we dat de aarde al oranje kleurt, en het water kleurt mee. Uiteindelijk snappen waarom ze het de painted pots noemen, verschillenden waterpoelen in prachtig oranje. Ondertussen stopt de regen, das prettig en geeft ons de gelegenheid dit een goed te bekijken. De kleuren ontstaan door metalen die in de grond zitten, er is ook een mijn geweest. De indianen die hier altijd gewoont hebben gebruikte de kleuren om verf van te maken, heel logisch!
Maar we moeten toch echt verder en aangezien dit een National park is moeten we toch beren en ander wild kunnen spotten. Nou we zien een beer en hertjes maar dat was achter een hekwerk. Dat hekwerk is gemaakt ter bescherming van de dieren, zodat ze niet aan gereden kunnen worden. Ja das mooi, maar een beer achter een hek is toch niet wat we willen! Zo we komen al richting Invermere als het ineens begint te sneeuwen, en niet zo' n beetje. Auto's stoppen langs de kant maar wij zijn bang dat we dan niet meer weg komen dus rijden we stapvoets verder. Zo snel als het gekomen is stopt het ook weer. Net voor we op de plek van bestemming zijn in het Copperpoint resort. Nou dat is niet zo maar een kamertje, we hebben een compleet appartement, groter als wat ons Wilma heeft in BE. We hebben 2 toiletten, giga keuken met dubbele koelkast, magnetron afwasmachine en buiten een bbq. Verder wasmachine en droger, volop kastruimte 2 electrische sfeerhaarden, 3 tv's waarvan een in de spiegel zit op de badkamer. Echt belachelijk, maar wel leuk! Dus je snapt dat wij nergens meer heen gaan vanavond! We zetten de kachel aan en drinken een glaasje en proberen dan ons supersize bed uit!

• 15 Juni 2016 - 07:51

Marianne:

Hallo
    Ik zag de foto"s en ja geweldig het meer, goed gedaan en ook de wandeling door het bos is erg mooi, daar zitten ook beren hoor, wij hebben daar stampend doorheen gelopen zodat ze ons niet achterna kwamen.
    En dan de sneeuw die kwam ons ook bekend voor, heerlijk om zo nog mee te kunnen genieten.
    Het gaat helemaal goed komen met de reis.
    Nou hier hebben we het druk we zeggen de flat 1 aug. op zijn dan nog tot 15 aug. in rotterdam aan het oppassen en dan gaan we voor twee maanden naar portugal, 30 sept is de overdracht en dan zijn we weer in goirle.
    dus we hebben het erg druk, leuk druk, ruimen dingen weg doen en inpakken.
    nou voor jullie nog een hele fijne vakantie
    lieve groetjes xxx

• 15 Juni 2016 - 10:52

Jose [zusje]:

Wat een verschillen van weer.
    Maar nat worden is niet zo erg , je krijgt er wel krullen van [ he'Jos,ha,ha]
    En sneeuw, hopelijk hebben jullie wel de juiste kleding meegenomen.
    Geniet er nog maar van , we volgen jullie vanuit het thuis front.
    Liefs José

• 22 Juni 2016 - 12:34

Ingrid:

wat een spooky picture die 1e en wat jammer al die regen hetzelfde als hier ! maar jullie zien in ieder geval nog wat nieuws! xingrid