Van Waterton naar Yellowstone - Reisverslag uit Gardiner, Verenigde Staten van Jos Mieke - WaarBenJij.nu Van Waterton naar Yellowstone - Reisverslag uit Gardiner, Verenigde Staten van Jos Mieke - WaarBenJij.nu

Van Waterton naar Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Jos

19 Juni 2016 | Verenigde Staten, Gardiner

Zo, das weer even geleden, maar ik zal jullie even bijpraten! Vanuit ons supersjieke hotel gingen we door naar Waterton. Onderweg komen we op Allerlei bergweggetjes en een aantal zijn er nog dicht vanwege onderhoud en/ of sneeuw. Raar idee, het kan hier dus zomaar ineens sneeuwen en dan weer mooi weer worden. Voor ons nog echt aan de koude kant! Onderweg zijn we berggeiten tegengekomen, in eerste instantie moeilijk te zien want ze hebben dezelfde kleuren als de bergen waar ze op wonen. Ze beginnen net hun wintervacht te verliezen en zien er wat pokdalig uit. Zodra we opgemerkt worden klimmen ze naar boven zo langs de stijle helling omhoog alsof het niets is, fantastisch. Het plaatsje Waterton is niet bijzonder, het ligt wel aan een mooi meer waar ook nog een historisch gebouw ligt wat de Prins van Wales heet. Is mooi, maar een beetje te!
Ons motel is na wat we hadden toch wel erg sjabbie, een ventilator met een dikke laag stof, getver! Maar ach, we zijn er maar even en genieten 's avonds van de Elken,hertjes, die gewoon door de straten lopen van Waterton, dat maakt alles oké! De dag erop gaan we van Canada weer naar Amerika! Jos is al huiverig bij het idee dat ze alles uit moet pakken! We komen aan de grens en de meneer vraagt of we iets meegenomen hebben uit Canada naar Amerika, nee dus, niet eens een souvenier! Nou dan wens ik jullie een fijne vakantie en goodbuy! Zo dat was eenvoudig. Nu rijden we door naar St Mary's in het gletchergebied. Ook hier hebben we iets van een motel. Ook niet geweldig! we toeren natuurlijk weer heel wat door de omgeving. Dat is wel wat we veel doen, maar aan de andere kant ook de enige manier om iets te zien, wandelen is niet echt een optie, gezien de wegen en in het bos zijn de "wilde"dieren. We hebben trouwens een geweldig mooie beer gezien. Hij was op zijn gemak aan het plantjes eten, wat zijn ze toch indrukwekkend. Vorige week zagen we een zwarte nu een mooie bruine beer! Volgens kenners een Grizzliebeer. Ze zien er zo aaibaar uit, maar ach dat doen we maar niet! Het motel hoort bij een resort. Dit betekent dat je alleen binnen het resort kunt eten of je moet er een hele trip voor maken. Dat doen we dus niet, het eten is er ook prima. ' s Avonds is er niets te doen, dus we tafelen maar wat, hangen wat rond in de lobby, want daar hebben we WiFi en dan jawel pitten. Volgende morgen loopt het toilet over, shit wat een bende
'S morgens vroeg, maar handdoeken doen wonderen. Dag motel, wij gaan verder naar Kalispell. Onderweg hebben we een geweldig mooie "looking glasroad " ofwel verrekijkerroute gereden, super. De pas over de glacier was tot vandaag afgesloten vanwege sneeuw en gletchers, maar nu mochten we hem rijden. Geweldig, je weet niet wat je ziet, prachtige vergezichten Met besneeuwde bergen. We hebben zelfs in de sneeuw gestaan, bizar! Het weer was beter dan afgelopen dagen, korten mouwen weer! We gaan door naar ons hotel, help wat een nachtmerrie! Nou ja, lijkt wel of we moeten inleveren na ons geweldige hotel, dit is het derde op een rij wat knudde is! We krijgen een kamer helemaal achterin het gebouw, wat op zichzelf al niet alles is en dan ook nog de naam "outlaw Inn" draagt. We bekijken de kamer, is al een keer opengebroken geweest en het raam is dichtgeschroefd zodat het niet open kan, vloerbedekking hmmmm? En de rest is ook gedateerd. Dit voelt niet goed, we gaan een andere kamer vragen, want ditvoelt niet veilig. Zonder probleem want we moeten ons er wel goed bij voelen zegt de jongen bij de balie. Nou het blijft behelpen. Maar we kunnen niet anders. Ach , is ook maar voor een nacht. Volgende dag reizen we verder naar Gardiner aan de rand van Yellowstone park. Een hele forse reis, maar we worden beloond als we aankomen. Een fijn, eenvoudig hotel en jawel, vanavond is er een Rodeo, fantastisch. Dat gaan we zien en genieten er volop van. Van het echte westernvolk en van het hele gedoe met paarden en koeien, geweldig! Voor nu welterusten.

• 19 Juni 2016 - 11:34

Marianne:

Hallo meisjes, wat fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie gaat met jullie en zo genieten van de reis, wij vonden het ook een geweldig mooi land waar het weer van het ene moment op het andere kan veranderen.
    Wel een beetje pech met de motels maar och dat maakt het mooie land toch wel weer goed hopelijk.
    Maar volgens mij klopt er iets niet met het vlaggetje op de kaart, jullie zitten nu in oost Amerika en daar ligt volgens mij geen Yellowstone, maar wat maakt het uit.
    Hier druk, druk, druk, voorlopig koopcontract getekend en met de bank een aantal dingen geregeld, hier nu al aan het ruimen en spullen in pakken die je niet zo snel nodig hebt.
    Nou meisjes geniet er nog maar goed van, lieve groetjes van beide xxxx